digipenna

töprengések

Haza is köllene menni …

2017. február 08. 23:32 - digipenna

 

Úgy alakult, nem oda került a fölvételim (sok-sok ikszel ezelőtt) az általános után, ahova szerettem volna. Amikor megláttam, mi köll legyen belőlem, azt mondtam anyámnak, ha agyonver, akkor se megyek oda. Egy héten keresztül minden nap megpróbálta. Olyan (nyakas) vagy, mint apád, mondta. Aztán föladta. Apám egyszer próbálkozott, hogy mutassa anyámnak.

 

Akkoriban a gyereknek még nem voltak jogai. Faragtak bennünket rendesen, (azzal) ami kezük ügyébe került.

 

Első adandó alakalommal leléptem otthonról. Azóta csángállok, (csavargok), keresem a helyem.

 

Sokszor gondolok arra, bizony ideje már a „Haza is köllene menni” dolognak, de hol is van az én hazám.

 

- Ott, ahol máshová került a fölvételim, mint ami az álmom volt?

- Ott, ahol anyai öregapám tanított arra, hogyan kell szép hátsó sonkát disznóvágáskor kanyarítani? Így fogd a kést mutatta, akkor nem csinálsz a sonkából kolbászhúst. Csináljon csak, berzenkedett öreganyám, az is köll.

- Ott, ahol egyszer elaludtam a vonaton és amikor leszálltam egy kis állomáson hegedűszót hozott a szél az éjszakában és hívott magához, ami azóta se enged?

- Ott, ahol több, mint egy évtizedig a lelkemet is kiadtam, és amikor eredményt értem el, becsaptak?

- Ott, ahol apám azt mondta, hajts egy kört a lovakkal, (lássák ember lettél)?

- Ott, ahol apám azt mondta, errefele fogtak el az oroszok? (Három és fél év múlva jött haza)

- Ott, ahol apai nagyanyám egyik húga nekem adta imádságos könyvét?

- Ott, ahol feleségem öregapja azt mondta miután összeházasodtunk, vigyázz rá?

- Ott, ahol a gyerekem, azt mondta, kösz fater, hogy nem elcseszett gyereket csináltál belőlem?

- Ott, ahol leülök egy fa alá és hagyom, hogy hasson?

- Ott, ahol hatások értek, melyek mai napig nem engednek?

- Ott, ahol azt mondta, akit szerettem, szoríts magadhoz erősen?

- Ott, ahol legjobb barátom sok-sok éve nyugszik?

- Ott, ahol mindszentkor gyertyát gyújtok?

- Ott, ahol majd nekem gyújtanak gyertyát mindszentkor?

 

Azt hiszem, ott, ahol bőghetnékem támad  ilyen dal hallatán.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Co4y39Std7o

https://www.youtube.com/watch?v=wR-2BoVtFLc

https://www.youtube.com/watch?v=T7xW7LfCCkM

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://digipenna.blog.hu/api/trackback/id/tr1612239358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása