digipenna

töprengések

Megyek haza, ha kellek otthon, ha nem

2018. április 06. 20:26 - digipenna

majd 4 év Szélmalomország és 7 év Oktoberfestország

Bárhol voltam (majd 4 év Szélmalomország és 7 év Oktoberfestország), bármilyen jó sorom volt soha egy pillanatig nem gondoltam arra, hogy ott maradjak. Bárhová mentem, mindig haza „kellett” mennem, pedig soha nem volt honvágyam. Piszkosul mélyek a gyökerek és nem engednek. Egyszer, egyszer arra gondoltam, hogy azt a sok tapasztalatot, amit mindenfelé szereztem otthon hasznosítom, de aztán azt mondták, megvoltunk eddig is nélküled, ezután is megleszünk. Na, most jön az, ami szinte hihetetlen. Egy szem harag nem volt, van bennem emiatt. Végül, mindig a javamra vált. Inkább azt sajnáltam, nem éltek a lehetőséggel. Azt hiszem mindig (na, mondjuk úgy, már jó ideje) megtaláltam a magam helyét. Amikor úgy gondoltam (különböző okok miatt) mennem kell, mentem.
 
Amit legjobban fájlalok, hogy a sok (szakmai, emberi) tapasztalást nem adhattam tovább a „mieinknek”, és nem is merek belegondolni abba, hogy mi, akik kicsit hosszabb időt töltöttünk „idegenben” mennyi mindentől fosztottuk meg azokat, akinek szükségük lett volna tapasztalatainkra, segítségünkre, azaz ránk.
 
A napokban kaptam ezt az emailt: „Lieber Pal, ich hoffe es geht dir gut. Ich möchte mich bei dir für alles bedanken, für deine Tips und Ratschläge. „ Röviden ennyi volt benne: köszi Pali!
 

Pedig csak azt mondtam neki, tanulj gyerek. Tanult, Tíz hónap alatt letette a mestervizsgát, most azon gondolkodik főiskolát végezze el. Azt mondta egyszer, miért nem látta senki rajtad kívül, képes vagyok rá, képes vagyok többre, mint amit magamról hittem.

Hát, a lassan hatvanhat év alatt azért lát az ember olyasmit, amit más nem, és azt is „idegenek” javára teszi, nem a „sajátjainak”.

Tegnap döntöttem. Lemondtam az egyik leghosszabb lemondási határidős szolgáltatást. Lassan a többit is. 

Megyek, ha kellek otthon, ha nem.

Maros Pál

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://digipenna.blog.hu/api/trackback/id/tr3913815154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása